Politika privatnosti

(u daljem tekstu: „Politika privatnosti“ i/ili “Politika“)

Na snazi od: 12.06.2025

Apotekarska ustanova SOPHARMACY, sa sedištem na adresi Bulevar Maršala Tolbuhina br. 29, Beograd – Novi Beograd (u daljm tekstu: „Kompanija“, „mi“, „nas“) je rukovalac podacima o ličnosti fizičkih lica.

Kompanija obrađuje podatke o ličnosti u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti („Sl. glasnik RS“, br. 87/2018, u daljem tekstu: ,,ZZPL“), drugim primenjivim propisima, kao i ovom Politikom privatnosti.

Molimo Vas da pažljivo pročitate ovu Politiku privatnosti da biste u potpunosti razumeli koje to podatke o ličnosti Kompanija obrađuje, u koje svrhe i po kom pravnom osnovu, kao i da biste se upoznali sa načinom zaštite Vaših podataka, ostvarivanjem prava u skladu sa ZZPL i drugim informacijama u vezi sa obradom podataka.

 

I. OSNOVNI POJMOVI

1. Ova Politika ima za cilj da na jasan, razumljiv i lako dostupan način objasni koje podatke o ličnosti Kompanija prikuplja i obrađuje, u koju svrhu, kako ih štiti i kako lica na koja se podaci koji se obrađuju odnose, mogu ostvariti svoja prava u tom smislu.

2. Pojedini izrazi u ovom dokumentu imaju sledeće značenje:
• Podatak o ličnosti je svaki podatak koji se odnosi na fizičko lice čiji je identitet utvrđen ili se može utvrditi, direktno ili indirektno (u daljem tekstu: ,,podatak“ ili ,,podatak o ličnosti“);
• Obrada podatka o ličnosti je svaka radnja ili skup radnji koja se vrši automatizovano ili neautomatizovano sa podacima o ličnosti ili njihovim skupovima kao što je prikupljanje, upotreba, beleženje, razvrstavanje, grupisanje, odnosno strukturisanje, pohranjivanje, prilagođavanje, menjanje, upodobljavanje, otkrivanje, prenošenje, dostavljanje, pružanje na uvid, ili na drugi način činjenje dostupnim, kopiranje odnosno umnožavanje, upoređivanje, ograničavanje, brisanje ili uništavanje, koje Kompanija vrši direktno ili preko svojih eksternih saradnika tj. poslovnih partnera i/ili povezanih lica;
• Lice na koje se podaci odnose je svako fizičko lice (pojedinac) čiji se podaci o ličnosti obrađuju od strane Kompanije;
• Rukovalac je fizičko ili pravno lice, odnosno organ vlasti koji samostalno ili zajedno sa drugim određuje svrhu i način obrade. Zakonom kojim se određuje svrha i način obrade, može se odrediti i rukovalac ili propisati uslovi za njegovo određivanje;
• Obrađivač je fizičko ili pravno lice, odnosno organ vlasti koji obrađuje podatke o ličnosti u ime rukovaoca;
• Pristanak lica na koje se podaci odnose je svako dobrovoljno, određeno, informisano i nedvosmisleno izražavanje volje tog lica, kojim to lice, izjavom ili jasnom potvrdnom radnjom, daje pristanak za obradu podataka o ličnosti koji se na njega odnose.
• Zajednički rukovalac je rukovalac koji zajedno sa Kompanijom određuje svrhu i način obrade;
• Podobrađivač je drugi obrađivač kome je obrađivač poverio vršenje određenih radnji obrade u ime rukovaoca;
• Poverenik je Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti koji predstavlja nezavisan i samostalni organ vlasti ustanovljen na osnovu zakona, koji je nadležan za nadzor nad sprovođenjem ovog zakona i obavljanje drugih poslova propisanih zakonom;
• Sajt predstavlja veb sajt Kompanije koji se nalazi na adresi https://sopharmacy.rs/.

 

II. KONTAKT PODACI RUKOVAOCA

APOTEKARSKA USTANOVA „SOPHARMACY“
Adresa sedišta: Bulevar Maršala Tolbuhina 29, Beograd (Novi Beograd), Republika Srbija
Matični broj: 26001633
Zakonski zastupnik: Katarina Milovanović
E-mail: contact@sopharmacy.rs
Broj telefona: +381 11 442 8002

 

III. PODACI KOJE OBRAĐUJEMO

1. Politika se primenjuje na sve podatke o ličnosti koje Kompanija obrađuje odnosno kojima određuje svrhu i način obrade, a naročito uključujući podatke lica koja pristupaju i koriste naš Sajt i koji se putem istog obraćaju preko forme za upite koja se nalazi ovde ili putem mejla ili naloga na društvenim mrežama , ili se prijavljuju za radno mesto odnosno angažovanje u Kompaniji.

2. Politika se ne primenjuje na podatke na osnovu kojih identitet lica nije neposredno ili posredno odrediv, tj. anonimizivan podatak. Anonimizovani podatak je podatak koji je izmenjen na način da se ne može povezati s određenim fizičkim licem ili se ne može povezati bez nesrazmernog truda pa se stoga, u skladu s važećim propisima, i ne smatra podatkom o ličnosti.

3. U zavisnosti kako koristite naš Sajt, Kompanija prikuplja i obrađuje podatke o ličnosti koje nam dobrovoljno date, podatke koje automatski prikupljamo, najčešće upotrebom kolačića ili podatke koje možemo prikupiti o Vama od trećih lica. Načine prikupljanja podataka, svrha i pravni osnov za obradu, kao i rokovi čuvanja mogu se razlikovati zavisno od svrhe, a kako sledi u nastavku.

3.1. Kada posetite našu internet stranicu, obrađujemo Vaše podatke o ličnosti koje nam dobrovoljno date, ili podatke koje automatski prikupljamo sa Vašeg uređaja, a koji podaci se pod određenim uslovima mogu smatrati podacima o ličnosti (na primer IP adresa).

PODACI KOJE PRIKUPLJAMO SVRHA OBRADE PRAVNI OSNOV ROK ČUVANJA
Tehnički i podaci o upotrebi Sajta od strane posetilaca, koji se pretežno prikupljaju putem kolačića i drugih sličnih tehnologija za praćenje, kako je detaljnije objašnjeno u našoj Politici kolačića koju možete pročitati ovde. Prikupljanje ovih podataka omogućava Vam da se krećete kroz Sajt i koristite različite opcije ili usluge koje postoje unutar njega, a nama omogućava analizu korišćenja Sajta, upravljanje i unapređenje Sajta, pružanje najefikasnije prezentacije Sajta u skladu sa uređajem lica na koje se podaci odnose, kao i da bismo sprečili zloupotrebu i lažno ponašanje na našem Sajtu i na taj način zaštitili naše poslovanje, ali i naše partnere, druge posetioce i naše klijente, potrebno je da obrađujemo ove  podatke. Obrada se zasniva na Vašem pristanku i/ili našem legitimnom interesu (koji postoji uvek za Neophodne kolačiće koji su definisani našoj Politici kolačića), tj. za bezbedno korišćenje i funkcionisanje našeg Sajta, zaštitu našeg poslovanja, ali i zaštitu drugih posetilaca Sajta.

Ako je obrada zasnovana na Vašem pristanku, podaci će se čuvati do povlačenja istog. Pristanak možete povući u bilo kom trenutku u podešavanjima kolačića, kao što je objašnjeno u Politici kolačića. Povlačenje pristanka ne utiče na zakonitost obrade koja je izvršena na osnovu pristanka pre njenog povlačenja.

Ako je obrada zasnovana na našem legitimnom interesu, podatke ćemo čuvati sve dok postoji naš legitimni interes.

Kontakt podaci i druge informacije koje odlučite da podelite sa nama u svom upitu putem našeg kontakt obrasca, e-maila koja se nalazi na Sajtu ili na neki drugi način. Kako bismo mogli da odgovorimo na Vaše upite poslate preko Sajta putem forme ili slanjem e-maila sa upitom koja se nalazi na Sajtu, ili putem društvenih mreža. Obrada je neophodna za izvršenje ugovora. Osim ukoliko važeći zakoni ne propisuju drugačije, podaci o ličnosti se čuvaju onoliko dugo koliko je potrebno da bi se postigla svrha radi koje su prikupljeni, a u skladu sa ovom Politikom.

3.2. Ukoliko ste zainteresovani da postanete deo našeg tima, možete se prijaviti za poziciju slanjem Vaše prijave odnosno biografije putem e-mail-a, ali podatke o Vama možemo dobiti i od trećih lica i to:
• Od agencija za zapošljavanje (npr., kada nas agencija za zapošljavanje kontaktira kako bi Vas identifikovala kao potencijalnog kandidata);
• Kroz javno dostupne on-line izvore – (npr. sa sajta Vašeg trenutnog poslodavca ili sa profesionalnih društvenih mreža kao što je to LinkedIn);
• Putem pisane ili usmene preporuke – npr. putem preporuke bivšeg zaposlenog / poslodavca ili od lica koje ste naveli kao referentnu osobu.

PODACI KOJE PRIKUPLJAMO SVRHA OBRADE PRAVNI OSNOV

ROK ČUVANJA

Identifikacioni i kontakt podaci, podaci iz vaše biografije koje odlučite da podelite sa nama. Vaši podaci o ličnosti su nam neophodni za proces selekcije kako bismo proverili da li Vaše kvalifikacije,   iskustvo i obrazovanje odgovara otvorenim pozicijama u Kompaniji i kako bismo mogli da ustanovimo da li ste Vi najbolji kandidat za naš tim. Obrada je neophodna u cilju preduzimanja radnji pre zaključenja ugovora. Vaše podatke ćemo čuvati u periodu dok traje selekcija. Ako je Vaša prijava uspešna i uspostavite radni odnos ili budete angažovani u Kompaniji na drugi način, čuvaćemo Vaše podatke tokom trajanja radnog odnosa odnosno angažovanja, pa i nakon istog u skladu sa našim internim pravilima i procedurama.
Identifikacioni i kontakt podaci, podaci iz vaše biografije koje odlučite da podelite sa nama. Ako smatramo da ste dobar kandidat, ali izaberemo nekog drugog za poziciju za koju ste se prijavili, ili u slučaju da trenutno ne postoje otvorene pozicije, to ne znači da za Vas nema mesta u našem timu. Iz navedenog razloga mi možemo sačuvati Vaše podatke u slučaju da se otvori slobodna pozicija koja bi Vam potencijalno mogla odgovarati. Obrada se zasniva na Vašem pristanku

Vaše podatke ćemo čuvati u periodu od 12 meseci nakon datuma Vaše prijave, odnosno do povlačenja Vašeg pristanka.

 

IV. ROKOVI ČUVANJA PODATAKA O LIČNOSTI

1. Osim ukoliko važeći zakoni ne propisuju drugačije, podaci o ličnosti se čuvaju onoliko dugo koliko je potrebno da bi se postigla svrha radi koje su prikupljeni, odnosno sve dok ne isteknu rokovi zastarelosti, radi mogućnosti da Kompanija u tom periodu ostvari eventualne pravne zahteve odnosno zaštiti svoja prava i interese ili onoliko vremena koliko je takva obaveza predviđena zakonom odnosno aktima koji se primenjuju na poslovanje Kompanije.

2. Podaci koji se obrađuju isključivo na osnovu pristanka, čuvaju se do opoziva pristanka, osim ukoliko za konkretnu obradu postoji drugi zakonski osnov.
Nakon isteka roka čuvanja, podaci se trajno brišu ili anonimizuju na način na koji nije moguće identifikovati fizičko lice na koje se podaci o ličnosti odnose, pa takav podatak više ne predstavlja podatak o ličnosti.

 

V. BEZBEDNOST I PRISTUP PODACIMA O LIČNOSTI

1. Podaci o ličnosti smatraju se poslovnom tajnom Kompanije i shodno tome klasifikovani su kao poverljivi podaci. Na njih se primenjuju adekvatne mere zaštite kojima se ovi podaci štite od povrede, neovlašćenog pristupa, slučajnog gubitka, uništenja, oštećenja, te svakog drugog ugrožavanja bezbednosti. U te svrhe primenjuju se tehničke i organizacione i kadrovske mere kao što su tehničke mere zaštite, kontrola prava fizičkog i svakog drugog pristupa, uspostavljanje i sprovođenje internih pravila informacione bezbednosti i ostalih pripadajućih internih akata, uspostavljanje i osiguranje ispunjenja obaveze poverljivosti i usaglašenosti sa ZZPL svih trećih lica koji imaju pravo pristupa podacima o ličnosti u informacionom sistemu Kompanije, primena metoda praćenja i kontrole unosa, pristupa, prenosa podataka i aktivnosti u informacionim sistemima, kao i sve ostale mere koje su neophodne za zaštitu podataka o ličnosti.

2. Svi podaci o ličnosti koji se prikupljaju i obrađuju, nalaze se na severima koji su locirani isključivo u zemljama koje su članice Konvencije Saveta Evrope o zaštiti lica u odnosu na automatsku obradu ličnih podataka, odnosno za koje je utvrđeno da obezbeđuju primereni nivo zaštite.

 

VI. PRIMAOCI PODATAKA O LIČNOSTI

1. Pristup podacima o ličnosti imaju samo zaposleni Kompanije, kao i angažovana lica u skladu sa poslovima koje obavljaju na osnovu odgovarajućih ovlašćenja datih od strane Kompanije i samo u onoj meri u kojoj je to minimalno neophodno.

2. U okviru poslovanja i prilikom sprovođenja poslovnih procesa i aktivnosti, a naročito prilikom pružanja usluga, podaci o ličnosti dostupni su trećim licima izvan Kompanije i to:
• eksternim saradnicima kojima smo poverili vršenje pojedinih radnji i aktivnosti obrade saglasno zaključenim ugovorima (što uključuje, ali se ne ograničava na saradnike koji pružaju usluge, arhiviranja, telekomunikacionih usluga, podrške, hostinga itd.);
• trećim licima samo na zahtev lica na koga se podaci odnose, u kom slučaju će se smatrati da je to lice dalo izričit pristanak za takav prenos podataka.

3. Sva lica iz prethodnog stava 2., biće dužna da primenjuju standarde zaštite i druge obaveze propisane važećom regulativom, ovom Politikom privatnosti, te odredbama ugovora o obradi podataka o ličnosti (koje Kompanija može zaključiti sa navedenim licima).

4. Podatke o ličnosti, Kompanija izuzetno može da otkrije ovlašćenim državnim organima, uključujući sudove, tužilaštva i druge regulatore, kao i drugim ovlašćenim licima, u meri u kojoj je to neophodno za izvršenje pravnih obaveza Rukovaoca, uz primenu odgovarajućih mera zaštite podataka o ličnosti.

 

VII. PRENOS PODATAKA O LIČNOSTI

Prenos u druge zemlje ili međunarodne organizacije vrši se isključivo pod uslovima određenim u ZZPL, kojima se reguliše prenos podataka o ličnosti. U skladu sa time, podaci se prenose samo u zemlje koje su članice Konvencije Saveta Evrope o zaštiti lica u odnosu na automatsku obradu ličnih podataka, odnosno za koje je utvrđeno da obezbeđuju primereni nivo zaštite. U slučaju prenosa podataka u zemlje koje nisu članice pomenute Konvencije, prenos podataka se vrši na osnovu ugovora koji se zaključuje sa trećim licima, a koji sadrže standardne ugovorne klauzule, kao i sprovođenjem svih neophodnih tehničkih, organizacionih i kadrovskih mera za zaštitu podataka o ličnosti, koje obezbeđuju isti nivo zaštite kao i domaći propisi, kao i integritet i poverljivost podataka o ličnosti. Takve mere uključuju sprečavanje zloupotrebe, gubitka, oštećenja, neovlašćene izmene, pristupa ili obrade i ostalih rizika kojima može biti izloženo ljudskim postupanjem, fizičkim ili prirodnim okruženjem.

 

VIII. PRAVA LICA NA KOJE SE PODACI ODNOSE

Lica na koje se podaci odnose, imaju pravo na sledeće:

1. Pravo na pristup podacima o ličnosti – podnosilac ima pravo na dobijanje informacije o postojanju obrade i obradi podataka o ličnosti koji se odnose na njega, kao i pravo da zahteva uvid i kopiju istih. U smislu ove tačke, informacijama se smatraju:
1.1. kontakt podaci rukovaoca i lica za zaštitu podataka o ličnosti;
1.2. svrha obrade;
1.3. kategorije podataka o ličnosti koje su u pitanju;
1.4. primaoci ili kategorije primalaca kojima su podaci o ličnosti otkriveni ili će im biti otkriveni, a posebno primaoci u trećim zemljama ili međunarodnim organizacijama;
1.5. ukoliko je moguće, predviđeni rok u kojem će se podaci o ličnosti čuvati, ili, ako to nije moguće, kriterijumi koji se koriste za određivanje tog roka;
1.6. postojanje prava da od rukovaoca zatraži pristup, ispravku ili brisanje podataka o ličnosti, odnosno postojanju prava na ograničenje obrade, prava na prigovor, kao i prava na prenosivost podataka;
1.7. pravo na podnošenje pritužba Povereniku;
1.8. ako se podaci o ličnosti ne prikupljaju od lica na koje se podaci odnose, svaka dostupna informacija o njihovom izvoru.

2. Pravo na ispravku podataka o ličnosti – pravo da se zahteva ispravka netačnih podataka o ličnosti, kao i pravo da se nepotpuni podaci dopune;

3. Pravo na brisanje („pravo na zaborav“) podataka o ličnosti koji se odnose na lice koje je podnelo zahtev može se ostvariti u sledećim slučajevima:
3.1. podaci o ličnosti više nisu neophodni za ostvarivanje svrhe zbog koje su prikupljeni ili na drugi način obrađivani;
3.2. lice na koje se podaci odnose opozove pristanak na osnovu kojeg se obrada vršila, a nema drugog pravnog osnova za obradu;
3.3. lice na koje se podaci odnose uložilo je prigovor na obradu, a nema drugog pravnog osnova za obradu koji preteže nad legitimnim interesom, pravom ili slobodom lica na koje se podaci odnose.

4. Pravo na ograničenje obrade podataka o ličnosti ukoliko:
4.1. lice na koje se podaci odnose osporava tačnost podataka o ličnosti, a u kom slučaju će Kompanija privremeno ograničiti obradu u periodu koji je dovoljan za proveru tačnosti podataka o ličnosti;
4.2. ne postoji pravni osnov za obradu podataka o ličnosti, a lice na koje se podaci odnose protivi se brisanju podataka pa umesto toga traži ograničenje obrade;
4.3. podaci o ličnosti više nisu potrebni za ostvarivanje svrhe obrade, ali ih je lice na koje se podaci odnose zatražilo u cilju podnošenja, ostvarivanja ili odbrane pravnog zahteva;
4.4. kada je uložen prigovor na obradu od strane lica na koga se podaci odnose, a u toku je procenjivanje da li pravni osnov za takvu obradu od strane Kompanije preteže nad interesima tog lica.

5. Pravo na prigovor ukoliko se obrada zasniva na legitimnim interesima ili je neophodna u cilju obavljanja poslova u javnom interesu ili izvršenja zakonskih propisa od strane Kompanije, a nakon čega će dalja obrada tih podataka biti obustavljena, osim u slučaju kada postoji zakonski osnov za obradu koji preteže nad interesima, pravima ili slobodama lica na koga se podaci odnose, ili u slučaju kada je obrada neophodna radi podnošenja ili ostvarivanja pravnog zahteva ili odbrane. U ostalim slučajevima Kompanija će po prijemu prigovora ograničiti obradu saglasno prethodnoj tački 4, a nakon završene procene osnovanosti prigovora, obustaviće obradu podataka o licu koje je podnelo prigovor. U svakom slučaju, lice na koje se podaci odnose ima pravo da u svakom trenutku podnese prigovor na obradu svojih podataka o ličnosti koji se obrađuju za potrebe direktnog oglašavanja, u kom slučaju podaci o ličnosti ne mogu se dalje obrađivati u takve svrhe.

6. Pravo lica na prenosivost podataka znači pravo lica da podatke o ličnosti koji je prethodno, lice dostavilo Kompaniji, primi od njega u strukturiranom, uobičajeno korišćenom i elektronski čitljivom formatu, i ima pravo da takve podatke prenesu drugom rukovaocu, kada se njihova obrada zasniva na pristanku i kada se obrada vrši automatizovanim sredstvima. Na zahtev lica na koga se podaci odnose i kada je to tehnički moguće, lični podaci se mogu direktno preneti drugom rukovaocu od strane Kompanije.

7. Pravo na opozivanje pristanka – Pravo svakog lica na koje se podaci odnose je da prethodno dat pristanak za obradu podataka, opozove. Opoziv pristanka ne utiče na dopuštenost obrade koja je vršena pre opoziva pristanka. Opoziv može biti dat u pisanoj slobodnoj formi i/ili email-om na e-mail adresu contact@sopharmacy.rs, ili na adresu sedišta Kompanije kako je navedeno u članu 2. ove Politike privatnosti.

8. Pravo na podnošenje pritužbe ukoliko lice na koga se podaci odnose smatra da su prava na zaštitu podataka o ličnosti povređena. U tom slučaju navedeno lice se može obratiti Povereniku: https://www.poverenik.rs;

9. kao i druga prava predviđena ZZPL.

 

IX. NAČIN OSTVARIVANJA PRAVA LICA NA KOJE SE PODACI ODNOSE I KONTAKT

1. Lica na koja se podaci o ličnosti odnose, mogu ostvariti svoja prava iz člana 8. ove Politike, podnošenjem zahteva putem obrasca koji možete preuzeti
ovde i isti proslediti na email adresu contact@sopharmacy.rs ili na adresu sedišta Kompanije kako je navedeno u članu 2. ove Politike.

2. Kompanija će na zahtev odgovoriti bez odlaganja, a najkasnije roku od 30 dana od dana prijema kompletnog i ispravnog zahteva. Taj rok može biti produžen za još 60 dana ako je to neophodno, uzimajući u obzir složenost i broj zahteva. O produženju roka i razlozima za to produženje Kompanija će obavestiti lice na koje se podaci odnose u roku od 30 dana od dana prijema zahteva.

3. Ako po podnetom zahtevu u skladu sa ovim članom, Kompanija ne donese odluku u roku ili isti odbije, lice koje je podnosilac zahteva ima mogućnost da podnesete pritužbu (žalbu) Povereniku, Bulevar kralja Aleksandra 15, Beograd.

4. Sva pitanja koja se odnose na obradu Vaših podataka o ličnosti, kao i pitanja u vezi sa ostvarivanjem Vaših prava možete uputiti na kontakt podatke date u članu 2. ove Politike.

 

X. PERIOD VAŽENJA POLITIKE PRIVATNOSTI

1. Ova Politika stupa na snagu dana 12.06.2025 i podložna je promenama. Sve promene ove Politike biće objavljene na internet stranici Kompanije https://sopharmacy.rs, pri čemu će na istoj biti istaknuta važeća, ažurirana verzija Politike.

2. Molimo Vas da periodično posećujete našu internet stranicu kako biste bili upoznati sa svim aspektima zaštite podataka o ličnosti i Vašim pravima u vezi obrade podataka o ličnosti.

3. Promene ove Politike neće uticati na nivo zaštite podataka o ličnosti.